zondag 13 januari 2013

14e Petit Four: Pandan Spekkoek

Geen idee wat een spekkoek is, maar het zag er wel weer erg grappig uit.
En deze was eigenlijk best snel te haken.
Gewoon 2x 4 rondjes haken, deze op elkaar lijmen of naaien, toefje slagroom en klaar.
Nu ik helemaal happy ben met de Tacky glue, lijm ik, als het even kan, alles.
Dus ik heb de rondjes ook zitten lijmen.
En doordat ik de hele rondjes met lijm insmeerde, werd de Petit Four gelijk een stuk steviger.
En ja, daar was 'ie weer, het toefje slagroom. Deze is natuurlijk prima te haken. Daar ligt het niet aan. Maar ik geloof dat ik best een vaste haakster ben waardoor het best zwaar haken is, steeds 3 steken in 1 vaste.
Daarom ben ik altijd weer blij als het toefje klaar is.
Ook nu weer vroeg ik me af, hoe ga ik deze oppimpen? Weer eens in de sorteerdoos kijken met kralen. En dan komt het idee vanzelf. Nu had ik er eigenlijk nog zo'n randje kant omheen willen plakken. Die schijn je kant en klaar te kunnen kopen. Maar heb het toch maar niet gedaan.
Het is wel even priegelen om die kleine kraaltjes er steeds op te lijmen. Ik doe gewoon eerst overal een druppel lijm en vervolgens pak ik een kraaltje op met een naald en dan druk ik die voorzichtig in de lijm.
En dan is dit weer het eindresultaat. Nu eerst maar eens op jacht naar een grotere etagère, ik kan ze al lang niet meer kwijt.

3 opmerkingen:

  1. O, die met de kraaltjes is echt wel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En die slagroom ziet er echt wel lekker fluffy uit. Jammmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan!
    Kan je me laten weten hoe je die slagroom gehaakt hebt? Lief naar mij mailen: carinevdbosch@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen