zaterdag 3 november 2012

Petit Four nummer 4

Sinds het begin van de Petit Four CrochetAlong kijk ik nu nog meer uit naar de vrijdag.
Dan komt er weer een patroontje beschikbaar en kunnen we weer aan de slag.
Nu is het niet zo dat ik anders niets te doen heb hoor. Integendeel.
Maar het mooie van die Petit Fours is toch wel de verschillende vormen.
We hadden al een vierkante vorm gehad. En nu werd het een driehoekige vorm.
Als nog soort van beginnende haakster denk je toch wel van, huh? Hoe doe je dat dan?
En zo werd het dus deze week de Banaan met chocolade cake en chocolade bolletjes.

Grappig, alsof ik er een voorgevoel voor had. Ik was woensdag 24 oktober bij de MegaStores in Den Haag. Op zoek naar de bolletjes wol-kaarsen bij de Kwantum. Die heb ik gevonden. Ze zijn echt schitterend. Maar goed, ik ging ook nog even bij de Xenos binnen kijken.
Laat ik daar nu een klein busje kralen zien die er eigenlijk uit zien als chocoladebolletjes.
Die nam ik maar mee. Komt wel een keer van pas.
Ja, diezelfde week nog dus.

Ik moet zeggen dat deze Petit Four een beetje lastig was.
Maar kan best zijn dat ik op dat moment gewoon even mijn dag niet had.
Ik had heel veel moeite met het in elkaar zetten. Maar gelukkig heb ik het weer tot een goed einde weten te brengen.
Ik kan niet wachten om met de volgende te beginnen. Maar eerst nog een Angry Bird afronden voor Postvoorkanjers.
Even een kleine aanvulling. Liep wat achter op schema namelijk.
Tot nu toe maak ik er overal 2 van. Dus ook van deze.
Alleen heeft deze even op zich laten wachten. Maar hier is die dan.


8 opmerkingen:

  1. Hij is echt mooi geworden zeg! De kraaltjes lijken idd net echte choco bolletjes.
    Prachtig om ze zo allemaal op de etagère te zien staan.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel weer voor je reactie.
      En dankjewel weer voor dit leuke patroon.

      Verwijderen
  2. Ze zijn wel heel mooi gehaakt. En dat voor een beginner...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ja ik zie mezelf nog als beginner. Ik haak pas sinds een jaar.

      Verwijderen
  3. als je de anderen volgt.. lees je dat we bijna allemaal moeite hadden om een echt driehoekvorm te krijgen!
    ik vind hem prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er mooi uit hoor, allemaal trouwens.. geloof dat ik ook even langs de Xenos moet.. en naar de kwantum om eens te zien wat nou bolletjes wol kaarsen zijn...

    groetjes,
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Die kaarsen bij de Kwantum zijn echt leuk. Zien er dus uit als bolletjes wol. Volgens mij zijn er 3 verschillende vormen. En meerdere kleuren.

      Verwijderen